Är det en kvinna eller man?

Här kan du ta ut svängarna ordentligt, men lagar för uppförande gäller
Bäckahästen

Är det en kvinna eller man?

Inlägg av Bäckahästen » 1 maj 2015, 11:35

Hur skall man vet om en forumsdeltagare är kvinna eller man? Lever gamla fördomar kvar att flickor sitter fint och tyst, medan bara män vågar vara högljudda och ta plats i diskutionerna?

rick

Re: Är det en kvinna eller man?

Inlägg av rick » 1 maj 2015, 15:29

Kunskap skall spridas från var och en, kvinna, man eller hen! Där jag är sysselsatt är det definitivt lika mycket män som kvinnor. Fast när saker hettar till så brukar det patrikala höras mest. Konstigt nog! Det är en annan kulturell betingelse jag sysselsätter mig med.

Det är kunskapen som skall ljuda!

Användarvisningsbild
Yngwe

Inlägg av Yngwe » 1 maj 2015, 17:30

Jag tycker det är en verkligt relevant frågeställning Bäckahästen. Och är det verkligen bara en fördom eller är det en faktisk omständighet att män tar sig mer plats i diskussioner? Är det så att man förväntar sig att kvinnor ska finna en hård diskussion obehagligare en en man skulle gjort, och att vi män, utnyttjar detta genom att gå på extra hårt mot kvinnor?

Anton

Inlägg av Anton » 2 maj 2015, 23:28

Utifrån mina egna erfarenheter så är en majoritet av de kvinnliga arkeologer jag känner (vilket är rätt många) både tuffa och utåtriktade.

Bäckahästen

Inlägg av Bäckahästen » 3 maj 2015, 17:55

Anton skrev:Utifrån mina egna erfarenheter så är en majoritet av de kvinnliga arkeologer jag känner (vilket är rätt många) både tuffa och utåtriktade.
Tack Anton.

Skriv svar