"Vart tog Skiegge vägen?"

1520 - Nu
GlennN
Kontakt:

"Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av GlennN » 30 juli 2015, 02:16

Jeg har lest litt om Skiegge, og fått noe informasjon fra Carl Thomas, og har et ønske om å kjøre en sidescan survey fra Lödöse og nedover Göta älv for å se om Skiegge kan lokaliseres.

Jeg samler derfor så mye informasjon som mulig, for å om mulig ha noen indikasjoner på hvor den kan ha gått igjennom isen.

-Er det noen som har kopier av artiklene som ble skrevet i Göteborgsposten eller andre tidninger i 1987 når det ble søkt etter Skiegge?
-Er det noen som har kopi, eller teksten fra brevet som ble sendt til/fra en søster til en befal, hvor det ble skrevet noe om at Skiegge var tapt?

Håper noen kan hjelpe med kopier eller tekster rundt disse spørsmålene :)

På forhånd takk!

Mvh
Glenn

anganatyr

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av anganatyr » 30 juli 2015, 07:48

anganatyr

Inlägg av anganatyr » 30 juli 2015, 07:50

anganatyr

Inlägg av anganatyr » 30 juli 2015, 08:00

Användarvisningsbild
Yngwe

Inlägg av Yngwe » 30 juli 2015, 11:10

JAg kan inget om puffran. Men är det inte ett projekt som är utmärkt att finansiera med crowdfundning, t,ex, via Kickstarter?

GlennN
Kontakt:

Inlägg av GlennN » 30 juli 2015, 13:15

Anganatyr, jeg har den informasjonen du linker til. Men der står også skrevet om dette brevet som ble sendt, og teksten i dette brevet skulle jeg gjerne lese, evt. en kopi av brevet.
Og som du også ser, så står det at GP hadde skrevet noen artikler om dette i 1987, og det er DISSE artiklene jeg etterlyser.

Informasjonen du linket til har jeg lest tidligere, og jeg har også fått utfyllende informasjon fra Carl Thomas, men jeg savner fortsatt å kunne lese artiklene i GP fra 1987. :)

Yngwe, tja, jo, det kan være mulig å crowdfunde et slikt prosjekt, men jeg trenger ikke crowdfunding for å lese om Skiegge.
Jeg har tilgang på sidescan sonar utstyr som kan benyttes, og det er i så fall "kun" utgifter til leie av båt med fører og diesel som behøvs crowdfundes. Så vi snakker ikke om store summer.

Men før det kan snakkes om muligheter for finansiering, så må all mulig tilgjengelig informasjon samles og sjekkes mot hverandre, og sådan få laget en plan over hvilke områder osv som skal søkes. :)

Carl Thomas

Inlägg av Carl Thomas » 30 juli 2015, 14:05

GlennN, kul att du är intresserad av att söka efter Skiegge. Under prens lopp har många olika personer kontaktat mig om en eventuell fortsatt sökning. Jag har kvar ekolodspappren från min sökning. Jag har lite videofilmer från sökningen, mm. Naturligtvis får du tillgång till dessa om ditt projekt blir allvar.

Jag gissar att Göteborgs Posten skulle vara intresserad av att sponsra fortsatt sökning - men du blr ha bra på fötterna nör du pratar med dem. GP har naturligtvis kopior i sitt arkiv på vad de skrev, sök där.

Jag kan inte hjälpa dig med fakta om brevet jag fann, jag minns inte var jag hittade det, men det finns i något arkiv någonstans.

Kan jag vara till någon hjälp så hör av dig!

Thomas
Historia är färskvara.

GlennN
Kontakt:

Inlägg av GlennN » 30 juli 2015, 15:23

Carl Thomas, kan jeg søke i GP online?

Carl Thomas

Inlägg av Carl Thomas » 30 juli 2015, 18:17

Jag vet inte om deras arkiv ligger på nätet... Kanske är det möjligt att få artiklarna avfotograferade och att dom skickar dem till dig?

Thomas
Historia är färskvara.

GlennN
Kontakt:

Inlägg av GlennN » 30 juli 2015, 20:24

Jeg vet at det er noen på Arkeologiforumet (det som ble stengt i Mai) som har disse artiklene, er det noen her inne som vet hvordan man kan få tak i vedkommende?
Er det mulig å sende e-mail fra det stengte forumet?

Carl Thomas, har du noen artikler fra GP liggende?

Mvh
Glenn

Skriv svar