"Vart tog Skiegge vägen?"

1520 - Nu
Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av Carl Thomas » 30 juli 2015, 22:54

Det bar signaturen "Jerrak" som hade klippt ut och sparat vad GP skrev. Jag tror inte att du kan söka fram honom via Arkeoligoforum längre. Kanske läser han detta här och hör av sig?

Nej, jag har inte längre kvar vad GP skrev om projektet tyvärr.

Thomas
Historia är färskvara.

anganatyr
Inlägg: 3118
Blev medlem: 16 april 2015, 17:58
Ort: Blekinge

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av anganatyr » 6 augusti 2015, 11:52

Vad kostar sådana side scans du säljer GlennN?
http://news.gasss-tech.com/#home

GlennN
Inlägg: 11
Blev medlem: 30 juli 2015, 02:09
Ort: Norge
Kontakt:

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av GlennN » 7 augusti 2015, 02:14

Depends on the model of Starfish, accessories, software, and how much "brain-ware" you need.

Men skrogmontert Starfish 450H koster ca NOK 38.000.- inkludert norsk mva.

Og som med alt annet av kostnader, "the sky is the limit.." ;)

anganatyr
Inlägg: 3118
Blev medlem: 16 april 2015, 17:58
Ort: Blekinge

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av anganatyr » 7 augusti 2015, 09:00

GlennN skrev:Depends on the model of Starfish, accessories, software, and how much "brain-ware" you need.

Men skrogmontert Starfish 450H koster ca NOK 38.000.- inkludert norsk mva.

Og som med alt annet av kostnader, "the sky is the limit.." ;)
Tack GlennN, då vet jag vilken nivå priserna ligger på.

GlennN
Inlägg: 11
Blev medlem: 30 juli 2015, 02:09
Ort: Norge
Kontakt:

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av GlennN » 7 augusti 2015, 09:49

Prisene ligger på samme nivå som de gjør direkte fra produsenten, Tritech, i UK.
Men kjøpt fra meg så får man bla 6 måneder gratis post-prosessing av data (innenfor rimelige mengder data), gratis eksempler av mosaikk produkt fra feks SonarWiz og SonarTRX, gratis hjelp via telefon til å kpmme igang, gratis support via e-post på både praktisk bruk av sonar og prossesering av data.

Siden dette ikke er min hovedinnkomst, men noe jeg gjør som ekstra grunnet egen-interessen, og ikke det økonomiske. :-)

Så å handle gjennom meg vil i alle tilfelle bli mye rimeligere enn å handle direkte fra Tritech eller hvilken som helst annen reseller eller distributør.

Hvor i landet holder du til Anganatyr?

anganatyr
Inlägg: 3118
Blev medlem: 16 april 2015, 17:58
Ort: Blekinge

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av anganatyr » 7 augusti 2015, 09:56

GlennN skrev:Prisene ligger på samme nivå som de gjør direkte fra produsenten, Tritech, i UK.
Men kjøpt fra meg så får man bla 6 måneder gratis post-prosessing av data (innenfor rimelige mengder data), gratis eksempler av mosaikk produkt fra feks SonarWiz og SonarTRX, gratis hjelp via telefon til å kpmme igang, gratis support via e-post på både praktisk bruk av sonar og prossesering av data.

Siden dette ikke er min hovedinnkomst, men noe jeg gjør som ekstra grunnet egen-interessen, og ikke det økonomiske. :-)

Så å handle gjennom meg vil i alle tilfelle bli mye rimeligere enn å handle direkte fra Tritech eller hvilken som helst annen reseller eller distributør.

Hvor i landet holder du til Anganatyr?
I Blekinge i södra Sverige.

GlennN
Inlägg: 11
Blev medlem: 30 juli 2015, 02:09
Ort: Norge
Kontakt:

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av GlennN » 8 augusti 2015, 15:31

Yngwe skrev:JAg kan inget om puffran. Men är det inte ett projekt som är utmärkt att finansiera med crowdfundning, t,ex, via Kickstarter?
Er det noen her som har erfaringer med crowdfunding, som kan hjelpe med å utforme et prosjekt?
Evt. om det er erfaringer med andre enn Kickstarter, det er jo forskjellige folk som er inne på de forskjellige crowdfunding sites, så det kan jo være smart å reise en crowdfunding på i det fora hvor det er "rett folk" med interesse for slike prosjekter?

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av Bäckahästen » 8 augusti 2015, 16:36

Vid utgrävningen av Sandby Borg på Öland användes crowfunding med framgång. Jag har för mig att det finns en tråd om Sandby Borg här på forumet.

Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4400
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Re: "Vart tog Skiegge vägen?"

Inlägg av Yngwe » 8 augusti 2015, 17:01

GlennN skrev:
Yngwe skrev:JAg kan inget om puffran. Men är det inte ett projekt som är utmärkt att finansiera med crowdfundning, t,ex, via Kickstarter?
Er det noen her som har erfaringer med crowdfunding, som kan hjelpe med å utforme et prosjekt?
Evt. om det er erfaringer med andre enn Kickstarter, det er jo forskjellige folk som er inne på de forskjellige crowdfunding sites, så det kan jo være smart å reise en crowdfunding på i det fora hvor det er "rett folk" med interesse for slike prosjekter?

Nej, inte annat än att ha bidragit via kickstarter till Sandby-projektet.

Kickstarter har väl den fördelen att det är stort och etablerat. Som jag förstår det är inte alla bidragsgivare entusiaster utan snarast nät-hängare som tycker det är kul att bidra till något dom finner "coolt" vare sig det rör sig om en rymdraket eller en arkeologisk utgrävning. På ett riktat forum är nog den effekten mindre... tror jag iallafall.

Skriv svar