Att starta en tråd...

Här kan du ta ut svängarna ordentligt, men lagar för uppförande gäller
Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4400
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Att starta en tråd...

Inlägg av Yngwe » 5 juni 2020, 19:16

För många år sedan, på det gamla forumets tid, långt innan Thomas, säkert även med mig i åtanke, myntade det fantastiska uttrycket "verbal inkontinens", startade jag min första tråd. Det rörde en fråga som intresserade mig mycket, gamla vägar. Jag hoppades nog bara bli uppdaterad om proffsens och veteranerna uppdaterade kunskap. Med växande förvåning upptäckte jag att deras kunskap var förståelig och inom räckhåll även för mig. Jag kunde ställa relevanta frågor och både förstå och ifrågasätta deras svar. För mig blev detta en oerhörd sporre att läsa på och uppdatera mig och med det ställa nya frågor. Innan jag visste ordet av hade jag börjat sätta upp egna hypoteser och presenterat dom. Vid det laget var det redan forumets längsta tråd, och jag törs påstå fortfarande är den längsta som inte handlar om svear och götar.

Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo, att var och en förmodligen bär på frågor, och att några av dessa förmodligen intresserar även andra. Det behöver inte bli världens längsta tråd, men kan vara nog så intressant. Se Bäckahästens enkla undran om alkoholfritt vin. Den får respons och gensvar. Alltså, ju fler frågor som väcks, ju bredare blir forumet. Man skulle kunna likna det vid biologisk mångfald, där bredden och djupet tillsammans skapar värdet.

Så skriv, starta nya trådar just med era frågor.


Ja, vissa trådar förblir obesvarade, jag har nog rekordet i det
Men bara en av dessa grämer mig verkligen.

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Att starta en tråd...

Inlägg av Carl Thomas » 7 juni 2020, 21:44

Jag var med från början i den tråden Yngwe.
Jag brukar säga." Verbal dysenteri" - så verbal inkontinens är inte.myntat av mig på AF ;)

Thomas.
Historia är färskvara.

karlfredrik
Inlägg: 892
Blev medlem: 30 april 2015, 22:51

Re: Att starta en tråd...

Inlägg av karlfredrik » 25 november 2020, 00:01

Vilken obesvarad tråd grämer dig, Yngve?

Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4400
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Re: Att starta en tråd...

Inlägg av Yngwe » 25 november 2020, 12:54

karlfredrik skrev:
25 november 2020, 00:01
Vilken obesvarad tråd grämer dig, Yngve?
Jag kan nog vid närmare eftertanke inte ha grämt mig särskilt mycket eftersom jag glömt vilken fråga jag hade i åtanke.... :D

Skriv svar