Jag heter Ronny och är 66 år ung. Som alltid en tjurskalle som går sina egna vägar. Jag är konstsmed, konstnär, entreprenör och f.d. byggnadsingenjör. Jag har tre barn., alla vuxna. Jag är en osedvanligt nyfiken typ och måste veta, annars tar jag reda på saker. Bildar alltid min egen uppfattning och är inte rädd att redovisa den.
Jag har varit tokig i historia sedan barnsben. Är historisk allätare med en särskild förtjusning för den förhistoriska tiden. Försöker alltid förstå den förhistoriska människans utveckling, levnadsmiljö, kosmologi, teknik och livsmönster för att få rätt utgångspunkter för mina hypoteser. Jag uttrycker mig sällan i påstående form utom när jag är rvärsäker. Jag anser att skolhistorien inte alltid har rätt utan vi bör granska den kritiskt och fundera på alternativ. Alltså bör vi vara öppna i tanken och inte fastlåsta i de tankegångar som är mode just idag. Skolhistorien har ju ändrats många gånger och så kommer det att förbli. Den snabba tekniska utvecklingen har varit och kommer att fortsätta att vara en starkt bidragande orsak till nya genombrott i historieforskningen.
Jag läser oerhört mycket och har därför skaffat mig en allmänbildning som täcker mycket. Har en vetenskaplig grundinställning och prövar allt utifrån denna.
Historia är spännande !
History freak
Re: History freak
Välkommen History freak!
-
Carl Thomas
-
History freak
Re: History freak
Personligen tycker jag att man skall kunna stå för vad man skriver och uppge hela sitt namn. Man har ju hittills i sin presentation ofta nöjd sig med förnamnet, vilket också jag gjorde. Jag är inte rädd för att träda fram ur anonymiteten så därför säger jag nu att mitt hela namn är Ronny Hedman. Jag vill också tillägga följande:
Jag är en mycket kritisk och vetenskapligt orienterad person som jobbar tvärvetenskapligt och samlar ihop pusselbitar från alla hål till hypoteser. Kommer det nya fynd i dagen är jag alltid beredd att förändra mina hypoteser.....och jag påstår aldrig att jag har rätt. Jag bara argumenterar för min hypotes utifrån vad vi vet idag. Jag lägger pussel med många små och stora pusselbitar. Mitt pussel blir allt tätare ju mer pusselbitar som tillkommer. Jag väger också in sannolikheter, logik och människans fantastiska skaparkraft intelligens och förmåga till problemlösning.
Hur skall man annars gå till väga ?
Jag är en mycket kritisk och vetenskapligt orienterad person som jobbar tvärvetenskapligt och samlar ihop pusselbitar från alla hål till hypoteser. Kommer det nya fynd i dagen är jag alltid beredd att förändra mina hypoteser.....och jag påstår aldrig att jag har rätt. Jag bara argumenterar för min hypotes utifrån vad vi vet idag. Jag lägger pussel med många små och stora pusselbitar. Mitt pussel blir allt tätare ju mer pusselbitar som tillkommer. Jag väger också in sannolikheter, logik och människans fantastiska skaparkraft intelligens och förmåga till problemlösning.
Hur skall man annars gå till väga ?