Ingo

Här kan du presentera dig själv, och se vilka de andra är
Användarvisningsbild
Ingo
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 december 2016, 19:10

Ingo

Inlägg av Ingo » 17 december 2016, 18:09

Bakgrund i hantverkarbranschen, bokmal och något av en samlare. Säljer inte gärna och har hittills offrat ett mindre garage och bastun för att få plats med mina grejor. Drömmer om ett museum i hemstaden Varberg. :)

Carl Thomas
Inlägg: 2132
Blev medlem: 15 april 2015, 15:05
Ort: Jämtland

Re: Ingo

Inlägg av Carl Thomas » 17 december 2016, 23:56

Välkommen till SAF Ingo.

Thomas
Historia är färskvara.

Användarvisningsbild
Yngwe
Inlägg: 4400
Blev medlem: 15 april 2015, 23:01
Ort: Gränna

Re: Ingo

Inlägg av Yngwe » 18 december 2016, 10:34

Völkommen!

Användarvisningsbild
Ingo
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 december 2016, 19:10

Re: Ingo

Inlägg av Ingo » 18 december 2016, 11:04

Tackar tackar! Kul att vara här och jag hoppas att jag kan bidra med om inte annat så ett och annat reportage från mina och kamraternas arkeologiska expeditioner, både från här i Sverige och utomlands. Dessvärre är nästan allt bildmaterial från "fältet" på film, men om man står ut med ovidkommande diskussioner och ryckiga ehhh... kameraåkningar så finns det timvis med oredigerat material som väl går att lägga upp på Youtube eller så. :)

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: Ingo

Inlägg av Bäckahästen » 19 december 2016, 05:33

Vad är detta för arkeologiska expeditioner ni har gjort, och i Sverige dessutom? Berätta mer.

Användarvisningsbild
Ingo
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 december 2016, 19:10

Re: Ingo

Inlägg av Ingo » 19 december 2016, 19:19

Mest har det varit här i Västsverige, och nu i höst var vi iväg upp till en "känd" plats vid havet och ett lite nyare ställe något inåt landet. Vi grävde loss ordentligt i någonting som varit ett slags kanal och hittade bl.a. ett par keramikskärvor och en massa tegelstenar. På platsen lite inåt blev det dock bara en massa glasbitar. Antagligen från ett krossat fönster. Men här är en bild på en bit som vi sparade. Det verkar vara en gråsugga eller nåt som har fastnat. Rätt cool grej att ha. :)

Bild

Men den här från kanalen borde kunna vara värd en del. Den bruna alltså. Kan det vara Sankt Olov tro? Han sitter ner och Norrmännen var ju här och härjade ungefär då som den väl åkte i spat. Det stämmer dessutom tidsmässigt. :?
Bild

Bäckahästen
Inlägg: 1787
Blev medlem: 30 april 2015, 22:45
Ort: Blekinge

Re: Ingo

Inlägg av Bäckahästen » 20 december 2016, 05:30

Wow! Snygga foton! Har du fler?

Användarvisningsbild
Ingo
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 december 2016, 19:10

Re: Ingo

Inlägg av Ingo » 20 december 2016, 09:21

Jo dom blev bra. Kul att du gillar dem. :)
Men jo ja det finns en liten serie bilder hemma hos en annan kille i teamet. Jag skall ringa honom om en stund och se om han kan skicka över dem. Han har en sån där gargoyle också, från samma ställe. Den är inifrån en plomberad krypta intill ett slovakiskt kloster, och kanske att det finns lite från ett gräv utanför Gränna. Där hittade vi bl.a. en dolk och något som ser ut som en lösnäsa men nog är en ljussläckare.

anganatyr
Inlägg: 3118
Blev medlem: 16 april 2015, 17:58
Ort: Blekinge

Re: Ingo

Inlägg av anganatyr » 21 december 2016, 17:59

Ingo har idag blivit bannlyst från forumet på grund av trolling. Då personen hittat på olagliga grävningar utomlands och i Sverige. Här nedan följer länkar till tråden samt vart fotona kommer ifrån.
viewtopic.php?f=19&t=965
http://www.warrelics.eu/forum/battlefie ... n-12909-3/
viewtopic.php?f=6&t=966

En liknande tråd fanns på gamla Arkeologiforum.
http://www.arkeologiforum.se/forum/inde ... pic=2451.0

Därför låser vi i Tinget denna tråd.

Låst